16 Şubat 2009 Pazartesi

dr. xanax'la sohbet raporu

derin düşünce no:1


"bizi bütün kitapların ötesine götüremeyen kitap da nedir" diye sordu nietzsce. sofrada üç kişiydik. aramızdan bir ceset çıkacaktı. peki hangimiz yeterliydik katil olmaya?

katilin kendine tahammül etmesinin tek yolu kurbanının son arzusunu yerine getirmekti. ne hafifletici nedenlerle işlenen gündelik cinayetler.. ne de vakitsiz daralan nefesler.. hiçbiri soyağacında bir yaprak bile kıpırdatmadı.

meselem var; hem katille, hem cesetle.
ilk not; cinayet ve şölen sofrası..


1. rüyamda sık sık proust'u görüyorum. kayıp zamanın izinde, çiçek açmış genç kızların gölgesine yürüyor. tuhaf düşler gördüğünü ve sürekli yemeklerinin içinden kıl çıktığını anlattı bana. ona freud'a gözükmesi gerektiğini söyledim.

2. bazı insanlar tanıdım. onlara içimden dedim ki: siz seçmece kötüsünüz.
kötü derken, kötü yürekli, acımasız ya da despot biri demek istemiyorum. birazcık bu da var elbette. hayır, "seçmece bir kötü" derken, içinde iyi olan ne varsa inkar etmiş ve yaşarken cesede dönmüş biri demek istiyorum. çünkü asıl kötüler herkesten nefret ederler; bu kesin ama özellikle de kendilerinden nefret ederler. birisi kendinden nefret ettiğinde bunu hissetmez misiniz siz? bu onu yaşarken ölü kılar, kendi olmanın bulantısını hissetmemek için kötü duyguları kadar iyi duygularını da uyuşturur.

3. geldik ikinci soruya: dünya hakkında ne biliyoruz?
bu soruya kant gibi idealistler yanıt veriyor.
şunu söylüyorlar: fazla birşey bilemeyiz.

1 yorum:

  1. Merhaba

    Katillerle ve cesetlerle tek sorunu olan hatta bunu yazan ilk kişi kesinlikle sen olmasan da Kant diyorsan eğer yine de analitik felsefenin derin sızısını tüm ideal fikir arayışlarında bulduğum bu asır da; o zaman bir yerler de nefes alanlar var diyebiliyorum ben hala. Tüm kokuşmuş cesetlere ve elinde çiçeklerle hemde en taze çiçeklerle gezebilen katillere rağmen ...

    Dünya hakkında ne bildiğimize gelince şu kadarı kafi değil mi dünya diye bir şeyin bilgisine sahibiz en azından gerisi ya gelir ya gelmez.

    Unutmadan kendinden nefret edenleri herkes bilir bilir bilmesine ya en çok onlar değilmidir değerlenenler ben mi yanlış görüyorum yoksa değerliler zümresindeki münevverlerin kendinden nefretle bahsedenlerden oluştuğunu...

    YanıtlaSil